Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Most Brdowski na wyspę Gryfia już otwarty [wideo]

pit
Andrzej Szkocki
Most Brdowski został otwarty dla ruchu samochodowego i pieszego. W ten sposób został zakończony kolejny, bardzo ważny etap inwestycji realizowanej przez spółkę MARS Most Brdowski.

Most Brdowski otwiera dostęp na wyspy Gryfia i Ostrów Brdowski, które dotychczas były praktycznie odcięte od lądowej części Szczecina. Z przeprawy mogą korzystać zarówno piesi, jak i kierowcy samochodów osobowych i ciężarowych.

Zostały zakończone już wszystkie procedury związane z odbiorami technicznymi i administracyjnymi, a do zamknięcia inwestycji pozostało wyłącznie rozliczenie projektu, co jest związane z tym, iż jest to inwestycja realizowana z dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – mówi Maciej Nowotny, Prezes Zarządu spółki Mars Most Brdowski.

Budowa Mostu Brdowskiego jest jednym z elementów szerszej idei – Gryfia Biznes Park, której celem jest ożywienie gospodarcze tego terenu i stworzenie warunków sprzyjających rozwojowi takich przedsiębiorstw, jak MSR Gryfia czy BMO – mówi Piotr Słupski, prezes MS TFI. Dzięki łatwemu dostępowi na wyspę, zwiększa się wartość inwestycyjna położonych tu terenów, dzięki czemu to miejsce ma szansę na powstanie silnego klastra, skoncentrowanego wokół przemysłu stoczniowego i morskiej energetyki wiatrowej.

Wiele przykładów z różnych miast potwierdza, że powstanie nowej infrastruktury otwierało drogę do kolejnych inwestycji. Budowa Mostu Brdowskiego oraz dróg dojazdowych trwała nieco ponad rok. W trakcie tych kilkunastu miesięcy została zbudowana przeprawa, na którą miasto czekało od kilkudziesięciu lat. Kilkakrotnie podejmowane były próby budowy mostu na wyspę Gryfia, ale nigdy nie zostały one zrealizowane. Otwarcie mostu to także bardzo dobra informacja dla stoczni MSR Gryfia oraz fabryki Bilfinger Mars Offshore. Dzięki przeprawie pracownicy obu spółek będą mogli łatwiej i szybciej dostać się do pracy, bez konieczności korzystania z promu.

Konstrukcja mostu składa się z trzech przęseł, które łącznie mają blisko 200 m długości. Znajdują się na nim dwa pasy drogowe oraz chodnik dla ruchu pieszego. Generalnym wykonawcą mostu była spółka Skanska SA, natomiast za wykonanie dróg dojazdowych odpowiedzialna była spółka PRD Nowogard SA – wykonawcy zostali wybrani w drodze przetargu. Inwestycja została dofinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013. Budowa mostu jest doskonałym przykładem realizacji celu programu, jakim jest rozwój województwa zachodniopomorskiego m.in. poprzez budowę infrastruktury drogowej, transportowej i energetycznej oraz poprawę życia mieszkańców.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto