Jedna z nich, radykalna nawiązuje do berlińskiej ulicy Unter den Linden. - W środkowej części jezdni jest są wyznaczone miejsca do ukośnego parkowania pojazdów, chodniki są uwolnione od aut - mówi Jarosław Bondar, Architekt Miasta. - Obowiązuje strefa "30" z taką prędkością poruszają się pojazdy.
Wariant berliński wiąże się z wycinką istniejących drzew i nasadzeniem nowej zieleni: drzew w pasie środkowym i zieleni do 3 metrów wysokości między jezdnią a budynkami. Jest też duży plus dla kierowców: do 204 wzrośnie liczba miejsc parkingowych.
Drugi wariant jest nazywany "Nowy Świat" i nawiązuje do rozwiązań warszawskich. Przewiduje ograniczenie ruchu pojazdów do komunikacji miejskiej, taksówek i dojazdu do posesji. Projektanci nie dopuścili w nim parkowania na ulicy tylko wewnątrz posesji. Dopuszcza się odbudowę linii tramwajowej ale tylko od placu Zwycięstwa do skrzyżowania z ul. Jagiellońską, bo to daje większe możliwości zmiany kierunku niż tylko na wprost przez Aleję Wojska Polskiego.
Trzeci wariant pozostawia jedną jezdnię z czterema zwężonymi pasami ruchu. Dopuszczone jest tylko parkowanie równoległe, dla rowerzystów przewidziano drogę po obu stronach alei.
Ostatni wariant to praktycznie zachowanie istniejącego stanu, oprócz dwukierunkowej drogi dla cyklistów i wprowadzenia tramwaju.
Od jutra w teren ruszają ankieterzy, którzy będą pytać mieszkańców, przedsiębiorców o to co sądzą o proponowanych zmianach. Między 20 a 22 lipca jest planowane spotkanie z mieszkańcami w sali sesyjnej Urzędu Miasta.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?