Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czwartkowe Spotkania Social Media, czy warto w nich uczestniczyć?

Agata Maksymiuk
Rozmowa z Kacprem Skoczylasem - organizatorem Czwartkowych Spotkań Social Media.

Ile to już czasu minęło od pierwszego czwartkowego spotkania? Co się zmieniło od tego czasu?
- Czwartkowe Spotkania Social Media w Szczecinie odbywają się od ponad 4 lat. Formuła jest nadal ta sama, ale po za tym zmieniło się sporo. Wynika to przede wszystkim ze zmian na rynku oraz potrzeb uczestników. Kiedy zaczynaliśmy, social media były czymś stosunkowo nowym, co wymagało osobnego podejścia. Teraz skupiamy się bardziej na szeroko pojętym nowoczesnym marketingu i komunikacji. Obecnie social media są stałym elementem strategii komunikacyjnej, którą wszyscy specjaliści muszą brać pod uwagę.

Co konkretnie masz na myśli?
- Media społecznościowe spowszechniały. Dziś dzwonienie do znajomych za pomocą Facebooka, czy sprzedawanie produktów za pomocą Instagrama już nikogo nie dziwi. Wszystkie kanały dojrzały, a świadomość komunikacyjna firm wzrosła. Jeszcze kilka lat temu praca w social media potrafiła ograniczać się do „wrzucania postów na Facebooka”, teraz osoby zajmujące się taką komunikacją, muszą znać się na marketingu, analityce, tworzeniu treści oraz podstawach PR.

Jak oceniasz wiedzę szczecinian na temat social mediów? Jak wypadamy na tle innych miast?
- Mówiąc o mediach społecznościowych, trzeba mówić o szeroko pojętym marketingu jako takim. Mimo, że jest lepiej niż kilka lat temu, to w wielu firmach i organizacjach, wciąż brakuje świadomych specjalistów z zakresu nowoczesnej komunikacji. Zmiany w tym obszarze nie ułatwia fakt, że trudno w Szczecinie znaleźć sensowne szkolenia z zakresu komunikacji i social media. Cieszę się, że Czwartkowe Spotkania w jakiś sposób od kilku lat zapełniają tę lukę. Od kilku miesięcy planuję również z jedną szczecińską jednostką edukacyjną, serię szkoleń z tego obszaru - myślę, że niedługo poznacie efekty. Jeśli chodzi o inne miasta, to Czwartki odbywają się już w 16 miastach Polski, w naszym województwie ostro ruszył Koszalin, każde z dotychczas zrealizowanych tam spotkań, zgromadziło około 150 osób. Czyli jak widać - chętnych nie brakuje

W takim razie kogo możemy się spodziewać na najbliższym spotkaniu?
- 28. Czwartek Social Media w Szczecinie 7.09 będzie poświęcony automatyzacji komunikacji w social media oraz marketingu w muzyce. Na pierwszy temat opowie Mateusz Czech, na co dzień związany z Brand24 i analityką. Po godzinach zajmuję się botami na Facebooku i ich wykorzystaniem w biznesie. Natomiast o rynku muzycznym opowie Tomasz Martyniak, doświadczony producent oraz manager, członek szczecińskiego zespołu Kerosene Blood. Udział na Czwartku jest darmowy, wystarczy rejestracja na stronie www.28czwarteksocialmediaszczecin.evenea.pl. Spotkanie odbędzie się w Cafe Hormon. A po spotkaniu zapraszam na nieoficjalne afterparty na dole.

A co z przyszłością? Jak widzisz spotkania za 3-4 lata?
- Organizując Czwartki, dążę do tego aby były one jak najbardziej dojrzałe i merytoryczne. Chciałbym, żeby ludzie nie przychodzi tylko na piwo, ale przede wszystkim po wiedzę. Chyba moja wizja się sprawdza, bo na każdym szczecińskim spotkaniu jest średnio ok. 100 osób. Zazwyczaj są 2 albo 3 prelekcje, każda po 20-30 minut oraz przerwy, które można wykorzystać na poznawanie nowych ludzi, zadawanie pytań oraz dyskusje branżowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto