Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Co dalej ze Szczecińskim Szybkim Tramwajem? Pytamy radnych i...

Redakcja
Co dalej z koncepcją przebiegu drugiego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju? Zapytaliśmy radnych, ale okazało się, że... nie znają dokumentu.

Czy urzędnicy mają coś do ukrycia? Z ich działań wynika, że tak. Od kilkunastu dni próbujemu się dowiedzieć, jaki proponowany jest przebieg trasy i przystanki szczecińskiego szybkiego tramwaju. Chcieliśmy dowiedzieć się, czy będą dwie nitki: jedna bliżej osiedli Słonecznego i Majowego, a druga w kierunku os. Bukowego. Jednak magistrat, a za jego pośrednictwem Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego - zwleka.

- Obecnie trwają ostateczne ustalenia dotyczące koncepcji przebiegu drugiego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju STT - mówi Szymon Wasilewski, rzecznik ZDiTM. - Prosimy jeszcze o chwilę cierpliwości, przygotowujemy się do zaprezentowania ostatecznego kształtu tej koncepcji dziennikarzom i mieszkańcom. Na pewno za państwa pośrednictwem będziemy informować opinię publiczną na temat ustaleń związanych z tym projektem.

Także radni zdumieni są zachowaniem urzędników.

- Mamy nadzieję, że ZDiTM ujawni koncepcję jeszcze w tym roku - mówi zirytowany Michał Wilkocki, radny z klubu Bezpartyjni.

Marek Duklanowski, radny PiS, o tym, że istnieje koncepcja, dowiedział się od nas. - Nie znam jej, ale chętnie bym poznał - dodaje w rozmowie z naszą redakcją.

Przypomnijmy, że w listopadzie 2016 roku - w czasie konsultacji o SST - poznaliśmy siedem propozycji przebiegu drugiej nitki. Przygotowała je firma WYG International. Jednak tylko dwie koncepcje wydają się realne. To wariant 3 (linia o długości 5 km) od pętli Turkusowa do pętli przy ulicy Niedźwiedziej przez Łubinową, wzdłuż Struga, aż do pętli tramwajowej zlokalizowanej na osiedlu Kijewo, między ulicami Niedźwiedzią i Pawią.

Planuje się budowę przystanków przy ul. Lnianej, ul. Rydla, węzeł przesiadkowy Handlowa, przy ul. Łubinowej, węzeł przesiadkowy Struga, przy ul. Botanicznej, ul. Szymborskiej.

Duże zainteresowanie wzbudził także wariant nr 7 (długość trasy 2,4 km) z Turkusowej na osiedle Bukowe. Torowisko zostało poprowadzone wzdłuż istniejącej linii kolejowej nr 417 do przecięcia z ulicą Handlową, następnie na południe wzdłuż ulicy Handlowej i Chłopskiej, dalej na zachód wzdłuż ulicy Kolorowych Domów aż do pętli autobusowej. Planuje się budowę przystanków: przy ul. Lnianej, ul. Rydla, węzeł przesiadkowy Handlowa, przy ul. Dąbskiej, ul. Brązowej (os. Bukowe). W tym przypadku przebieg torowiska w ulicy Kolorowych Domów wymagałby przebudowy istniejącego układu drogowego.

Czytaj również:

Zobacz także: Radni o parkowaniu na Podzamczu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto